Cirkusanna

Världens nöjen

Företagsevent

Att som företag anordna event som stärker relationen till kunder och skapa kontakter med nya kunder är vanligt. Det kan vara från att skapa säljdrivande aktiviteter eller att ni som företag ska lansera en ny produkt. Oavsett vilket så gäller det att det blir ett lyckat event.

Eventet som upplevelse

Dukat för middag

Att besökarna får uppleva något under eventet är i princip ett måste för ett lyckat event. Det kan vara allt från uppträdande eller god mat. Ocean Group i Göteborg har stor erfarenhet av så om ditt företag befinner dig i Göteborgsområdet och behöver en eventbyrå så kan vi rekommendera Ocean Group som under lång tid gjort event i Göteborg.

Helhetslösning

Fördelen med att anlita ett eventbolag är att de fixar hela arrangemanget, allt från speciella shower till luftballonguppstigningar. Det är kunden som berättar för eventbyrån vad det finns för önskemål sedan om det är möjligt ser eventbolaget till att det går att genomför. Var tydlig med dina önskemål och framförallt se det som en positiv utveckling för ert företag.

De flesta eventföretag vill ge ditt företag en helhetslösning. Ett event för de anställda ska inte handla om att bara ha skoj och äta gott. Kombinera det med vidareutbildning, sätt att lära känna varandra och att växa som grupp. Det kan också vara gynnsamt att man går igenom vad företaget gör, vad alla anställda gör och hur man kämpar mot gemensamma mål trots olika uppgifter och titlar. Anordna du istället ett event för leverantörer eller dina bästa kunder så ska det inte vara så mycket skryt och fokus på ditt företag. Ni får gärna fokusera på andra saker som information och framtidsdiskussioner om marknaden. Ett ypperligt tillfälle att skapa ett bredare och stabilare nätverk medan ni har roligt!

Uppföljning

Efter utfört event, så kan ni göra en uppföljning bland era kunder och besökare av eventet för att kontrollera hur de upplevde det hela. Detta kan vara bra att göra inför kommande event för att kunna förbättra och få ut mer av era event. Att få veta hur besökarna upplevde det hela gör det hela lättare till nästa gång ni planerar något företagsevent. Man kan antingen samlas i grupp där alla har rätt att få säga sin åsikt. Anser man att det är nödvändigt kan uppföljningen ske anonymt så ingen behöver hänga ut någon annan. Uppföljningen är extra viktig om dina kunder eller leverantörer har varit medverkande. Det är genom uppföljningen som ni kan få viktig kritik och beröm och lista ut hur ni ska ändra företagsstrukturen för att växa.